Friday 10 September 2010

jangan baca. wakaka.(noob gila)

salam
hmm. aku bukannya orang yang defensive akan tetapi aku juga mengamalkan prinsip 'tidak mudah melatah'. bila ini yang dikatakan kepada aku, mungkin ini yang tuhan suruh aku reflect kembali, di mana silapnya aku, di mana letaknya aku ini, dan apa yang orang fikir tentang aku.
dan jujurnya, bagi seorang blogger ini, aku mungkin terletak di tahap itu di hatinya, atau di matanya atau di jiwanya. aku juga pegang kepada tidak men-judge orang tapi kadang-kadang, hati manusia mana yang tak terusik, hati manusia mana yang tak terdetik? tipulah kalo aku cakap aku tak terasa. ya aku terasa. dan sekarang aku betul berharap itu bukan engkau, dan aku berharap ianya benar, bukan engkau.
dan ya, konflik yang aku fikir sudah temu jalan kelaur berputik kembali dari inbox message si dia. si dia sangat tersinggung kerana aku dan kawan-kawan menghentam dia.

we were once strangers, but look at us now? :( semuanya gara-gara salah faham

kalau kamu baca, sy sudah delete wall post tersebut, dan juga status saya. dan dari 2 hari lepas lagi sejurus selepas kamu msg di inbox saya, telah sy forwardkan kepada kawan-kawan. msg yang kedua yang pjg lebar itu saya tak forwardkan, kerana dikhuatiri akan mendapat respon yang terpesong.
kesimpulannya kata mereka "oklah nani, kita terima penjelasan dia, bersangka baik bulan baik ni. sudahlah kita-kita"
ya, i terima.

maaf kepada blogger itu, sesungguhnya skill spekulasi saya tidak berapa betul dan skill serkap jarang saya agak tinggi. jadi, saya pohon maaf. Allah mungkin temukan kita dengan cara yang begini, entah apa niatNYA, yang pasti aku tau niat Allah tu baik. semoga Allah itu memberkati kamu, semoga dia mengukum pesalah yang sebenarnya, kerana Allah maha adil.
ah, barangkali kamu tak perlu bebelan aku ni, tapi aku mmg mahu tulis.

oklah, enough of the syahdu-syahdu hari raya ni, pagi ni seperti lepas solat dengan komuniti ampang jaya itu kami akan berangkat ke ipoh. KL tak kosong okei. sape kate KL lengang. haha. ramai je yang beraya KL. ramai je kampung sendiri dekat KL.

tapi raya kurang meriah tahun ni, sbb angahnya kerja, alongnya beraya di rumah mertua. takde jerit-jerit sang kelembai-kelembai dua orang anak buah tu.
huhu.

oh berapa kali lah mahu cakap?
oklah last, last.
selamat hari raya
maaf zahir dan batin.

No comments:

mi amor

Daisypath Anniversary tickers