Friday 2 January 2009

new year's eve virgin

aku membeli cokelat untuk dijadikan bekal perayaan

salam
tgk tajuk entry itu? yaaa. aku new year's eve virgin. yes and yes, aku tak pernah keluar mana2 untuk raikan new year apatah lagi berparti hingga dinihari dan kesejukan tulang. aku rasa aku tidak berapa suka. dan akhirnya pada malam menyambut tahun baru 2009 aku keluar. bersama adik (yang juga virgin) dan beberapa rakan hebat sekolah menengah.

adik aku

ustad, farid, sue, atie, adik aku, atun

yes, i'm proud to say that i dun celebrate new year's eve. apalah sgt, org berpusu-pusu. jantan bongok yang sengaja melanggar dr belakang dan aku katakan padanya "bodoh. jalan sikit punye besar nak jugak raba aku". lalu dia buat tak tahu.bau arak yang mmg hampeh(aku tak tau pun bau arak mcm mana tapi kawan aku yang cakap). bau rokok melekat pada baju. peluh. jalan sini tutup sana tutup. sangat menarik rupanya perayaan tahun baru.

kami snap gambar. kami-kami saja. aku look forward untuk berjumpa rakan. bukan untuk terkinja-kinja bersorak pada jam dua belas.

menggedik seketika

jam di tangan pukul 10.45. teman aku pun kata "jumlah gi oldtown. bukan ada apa pun. org ramai, sesak. gi oldtown leh melantak". lantas semua pun bersetuju. dan akhirnya kami di oldtown, minum kopi, catch up with life, merenung masa hadapan, sembang-sembang, bergosip, dan tak sedar jam sudah 12 .15. "eh dah new year la..happy new year semua!". wah..tidak sedar sudah 2009. aku pun sdah 24. haduh.


kami pulang detik 1.15 dan balik rumah. best juga :)

apa orang nak kata, katalah. tapi inilah new year celebration bagi aku. bersama rakan, simple, borak-borak dan lari jauh dari kesesakan nafas di dataran perayaan. aku suka :D kalau ada ibu bapa dan keluarga, pasti lebih meriah dan sempurna. tapi mak ayah aku tidur awal. susah mau ajak mereka keluar..tahun depan aku nak bakar ayam ngn mak ayah :) meriah sikit. barulah rasa enak hidup yang sudah semakin mengunjur ni.

kepada semua yang beragama islam. berdoalah kepada saudara kita di palestin. mereka di ambang maut sekarang ini. kasihan mereka. aku sedih.

kepada rakan-rakan dan orang yg aku care about,
aku sayang kamu.

2 comments:

Your Average Mat said...

hahhaha... bagus2 .. kuar malam thn baru pun ingat org palestin lagi. heh.

nani said...

huhu. kita harus sentiasa kenang asal usul, bumi masih bergolak walau sendiri tertawa riang..

mi amor

Daisypath Anniversary tickers