Saturday 12 February 2011

have a little faith in me and give me hope


kadang-kadang Nani rasa Nani nak balik ke masa dulu, bila Nani masih kecik, sebab Nani nak start balik hidup Nani ni. Oklah, Nani nak balik ke masa Nani belum mula melakukan kesilapan. Nani dah banyak silap, banyak yang Nani dah buat orang tak approve, orang judge.
Masa Nani mula couple dengan Mat dulu, ramai yang terkejut. Ramai yang persoalkan niat sebenar Nani. Ramai yang tak berapa puas hati - Nani rasa la. (mengikut firasat hati sendiri). Sebab ape? Sebab Mat dengan Nani macam jauh panggang dari api. Mat seorang yang sangat baik. Pandai. Sopan. Macam-macam yang baik ada pada Mat, pendek kata, Mat berhak dapat perempuan yang setara dengan dia, baik, sopan, good girl, pandai, bijak and so whatever. Tak ke jauh bezanya Nani dari Mat? Nani ni macam girl yang suka buat trouble waktu sekolah ke waktu bebila pun lah. Nani kasar, tak sopan, gedik, huha sana sini. Memang tak sesuai ngan dia. Tu yang masa kitorang couple sume orang yang kenali kami sama-sama macam terkejut. Terkejut kenapa Mat bersama seorang bernama Nani. Kalau tak sume pun, adelah. Mesti orang assume Nani yang ngorat Mat dulu dengan kegedikan yang Nani ada, lalu Mat pun terima Nani. Ramai orang rasa Nani ni terrible. Sampaikan after Nani dah couple ngan Mat pun ada orang cite kat Mat perangai Nani.

Susah nak orang percayakan kita. Ramai orang sayangkan Mat, Nani tau.
Dan ramai yang nak tengok dia bahagia dengan gadis impian dia.
Dalam otak ramai orang jugak, Nani bukanlah menepati status impian tu.
keyakinan saya menurun sejak itu.
turun, dan turun.
macam turun tangga.

boleh tak saya balik ke masa lalu dan betulkan semua kegedikan saya?

have a little faith in me, kawan-kawan.
amanahkan kepercayaan awak kepada saya.
saya tak yakin yang awak-awak semua merestui saya :(


p/s - saya akan cuba jadi yang terbaik, walaupun awak-awak semua tak yakin dengan saya.

sometimes i wish i wouldn't meet the person(s) I've met.
it would be much easier.
but I can't because then I wouldn't learn the sweetness of flaws :(
translated:
kadang-kadang saya harap saya tak berjumpa dengan orang(-orang) yang saya kenal.
lebih senang bukan? tapi tak boleh.
sebab kalau tak saya tak dapat belajar manisnya kesilapan :(

1 comment:

diyana said...
This comment has been removed by the author.

mi amor

Daisypath Anniversary tickers