Sunday 6 February 2011

I'm a little fat pathetic girl in a tiny beautiful world.


translate.
saya seorang gadis kasihan gemuk kecil di dunia kecil yang sungguh indah.

urgh.
apa dah jadi dengan saya ya? saya selalu susah untuk mengawal emosi saya. saya terlalu ikutkan hati. ikutkan hati mati. saya selalu tak pikir baik-baik pasal tindakan saya. saya rasa teruk sangat sekarang!

apa yang saya nak sekarang?
boleh tak saya nak beberapa perkara walaupun saya dah buat banyak salah?
boleh kan?

1. perkahwinan yang diberkati. kepada siapa-siapa yang membaca, kalau dimasukkan dalam doa awak, Tuhan lindungi awak.
2. kawan-kawan yang sentiasa bersama saya, melindungi saya dari kejahatan, mengingatkan saya tentang yang baik buruk. Percayalah, Tuhan cipta kawan ada sebab. anugerah terindah yang saya pernah dapat. selain dari keluarga saya dan Mat :)
3. emosi yang terkawal. sy perlu cipta remote control dalam diri saya. saya perlu sentiasa ingat di mana saya berdiri. siapa yang saya ada, apa yang saya perlu hargai, status pertunangan saya, dan masa depan saya.
4. saya perlu berhenti untuk menjadi seorang yang negatif. saya perlu happy selalu, saya perlu gembira dengan pekerjaan saya, kehidupan saya. i have to live life to the fullest.
5. saya nak jadi hamba Allah yang solehah. saya nak jadi baik.

Tuhan ciptakan manusia lengkap. tapi tiada yang sempurna.
saya berdoa supaya tuhan ampunkan dosa-dosa saya,
dan menjadikan sy isteri yang baik, isteri yang solehah, yang sentiasa menyayangi suami saya (bakal) dan tidak lupa tanggungjawab saya.

terima kasih sangat-sangat, awak ;')

1 comment:

mi amor

Daisypath Anniversary tickers