Wednesday 9 February 2011

jadi ape pun susah kalau ko tak suka benda tu

salam. hari ni berlalu macam biasa je bagi aku, banyak benda yang aku buat hari ni sampai aku lupa yang anak kelas aku bapaknya meninggal. semalam sorang budak yang aku ajar bapaknye meninggal jugak. yang ni tragis sebab meninggal tengah laut masa memukat. suami isteri. kesian isterinya lihat suaminye pergi atas bot tu jugak. si isteri nye tak tau nak handle enjin, si dia kayuh bot tu guna menatang kayuh tu walaupun diorang duk jauh tengah laut sampaila ke darat. gila sadis tak sadis kan cite ni. hancur luluh gak la dengar berita camni. so dua orang students yang bersama-sama aku kehilangan ayah.

aku tak dapat bayang kalau aku hilang abah aku. walaupun aku ngan abah takde la rapat sangat, aku sangat bergantung harap ngan dia. kalau aku nak beli kete tanye dia. kalau nak amik aku kat lrt abahlah. hubungan kami misterius tapi penuh makna. memang tak boleh bayang beb.

hari ni jugak aku kene dengar luahan hati anak kelas aku, nak benti belajar sebab takde masa nak buat keje sekolah setelah seharian bekerja. bangun 4 pagi, habis keje 12 tengah malam. tak ke naya tu? bila aku suruh dia jangan keje lagi dia kata makciknya tak kasi. last-last aku tanya dia, 'habis, takkan awak nak jual mihun sup seumur hidup?takde sijil spm. takde ilmu. awak tau tak satu hari nanti makcik pakcik awak tu akan takde. awak still nk jual mihun sup diorang lagi ke?". angguk je dia tunduk.

arghhh. aku tak reti hokei nak nasihat orang. tak bertauliah. aku suruh dia cari cikgu kaunseling. boleh tak?
sian dia. ngantuk dalam kelas, homework tak siap. aku tak marah ponnn :(

hidup sorang teacher ---> sendiri pun serabut bagai nak gila pandai pulak nasihat orang.
ngok ngek. ahaks (",)

No comments:

mi amor

Daisypath Anniversary tickers